'המשקפיים' • העיתונאי שערק לשוק הפרטי, מתחדש ברכב לינקולן

    בעל המשקפיים 3 Comment on 'המשקפיים' • העיתונאי שערק לשוק הפרטי, מתחדש ברכב לינקולן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד מתחריהם הנכבדים של 'המשקפיים' נהנו משבוע עבודה נוח במיוחד, עמוס באירועים ושמחות ברנז'איות המשוועות לתיעוד – מה שהופך את מלאכתם לקלה – נכנסו 'המשקפיים' לכוננות גבוהה, על מנת להציג בפניכם את הדברים שבאמת מנסים להסתיר מכם, ועמלו על שדרוג כישורי המעקב המפותחים ממילא, בהם 'המשקפיים' התברכו.

    ובכן, כך עושים עיתונות רצינית ואמיצה: בכדי שיוכלו להעביר דיווחים ופרשנויות אותנטיים על מאבק חצרות האדמורי"ם במכשירים הסלולריים המתפתחים, ולהסביר את מגרעותיהם וסכנותיהם של האפליקציות השונות, מתמסרים בכירי העיתונאים לתרגל ולבחון את הנושא מקרוב. כך תועדו השבוע יוסי אליטוב ואריה ארליך בשמחת בר מצווה בכפר חב"ד:

    תמונה-23

    אחד מנציגיה היותר רהוטים ובטוחים בעצמם של מפלגת המהפכה הספרדית, העביר את מיטב שנותיו בעיר אלעד, בה כיהן כראש העיר. ויהי היום, ותחפש המפלגה נציג שיחדש את פניה בעיר ירושלים הלא היא בירת ישראל, ותשלוף את צביקה כהן מעיסוקיו במועצת תפן, ותעלהו ירושלימה.

    ומנא לן דהנציג החדש בספרא התאקלם בבירה? – החותמת הסופית לכך שכהן מרגיש בבית, ניתנה השבוע כשבחר לסעוד את לבו ב"פיצה ביתית" של שאול קרויזר האגדי.

    תמונה 1

    העניין העצום שהמדור הצליח לרכז סביבו תוך שבועות ספורים, גורר אחריו ניסיונות יצירתיים-פינת-מתוחכמים, לגלות את עקבותיו של כותב השורות. תיבת התכנית ערב חי המאפשרת למאזיני קול חי להעביר בקשות לתחנה, נמצאה ראויה בעיני הגולשים לשטוח בה את תהייתם. אך כשהוקראה השאלה בפני אריאל ברמן, הושפלו המשקפיים פומבית, כשהשדרן מילמל 'מישהו כאן יודע מה זה…?'.

    מיד חגרו 'המשקפיים' בעוז מותניהם, גייסו את שארית הכבוד העצמי, ויצאו למסע נקמה בברמן, שהסתיים בהצמדתם לפניו של המגיש.

    תמונה 4

    האיש שמביא לכם את החדשות, עבר ליצור אותם בעצמו: מגיש החדשות אריאל שרפר עלה השבוע על מדים במסגרת שירות המילואים שלו בצה"ל. הנה התמונה שתגלה לכם כי מאחורי הקול הרך והנעים, מסתתר לוחם קשוח:

    תמונה 3

    מכל הזמרים החסידיים שהתברכה בהם מלכות של חסד הלא היא ארצות הברית, בחרו בדינר היוקרתי של ארגון "בוני עולם" שנערך בניו יורק להביא מישראל את זאנוויל וינברגר שינעים בשירתו. כוכבו של זאנוויל דרך במקהלת "מלכות", ומשם הוא פצח בקריירת סולו מרשימה. זאנוויל ניצל את ביקורו לעבודה על אלבום בכורה, ונצפה מבלה שעות ארוכות במחיצת המלחין יוסי גרין.

    תמונה 5

     

    שבועיים הם נצח במושגים של כותרות החדשות בישראל. הנה מעט מהכותרות שהעסיקו את כולנו: קמפיין השתולים, יגאל גואטה, נשות הכותל, יגאל גואטה, הפלג הירושלמי, יגאל גואטה, מנהרות בעזה, יגאל גואטה. וכך נדחקו להם לקרן זווית דבריו של הנגיד שלמה יהודה רכניץ נגד מוסדות החינוך בליקווד.

    אך בניגוד אלינו, בארה"ב זוכרים עדיין היטב את דבריו המהדהדים, ובשווקים המקומיים מוצעים למכירה כובעים המביעים תמיכה בעשיר האמיץ:

    תמונה 1 (1)

    מיד כשכלתה רגלנו מן השוק, החשנו את פעמינו ליעד הבא, ושמחנו לגלות כיצד סיבבה ההשגחה העליונה את גלגלי הרכב שמציע לנו באדיבות טרמפ. דפיקה קלה על חלון הנהג הבהירה כי אין מדובר בהכרזה על תמיכה בחסרי רכב, אלא בסטיקר שמביע תמיכה במועמד המפלגה הרפובליקנית דונאלד טראמפ, שמופץ בריכוזים החרדיים בארה"ב, בעברית.

    תמונה 2 (1)

    אנחת רווחה נמלטה מפיהם של נבחרי ומפורסמי המגזר, עם העברת החוק להגדלת ימי החופשה לעובדים בישראל מעשרה ימים לשנים עשר. המשמעות ברורה: בכירי הברנז'ה זוכים לעוד יומיים בשנה בהם יוכלו לחמוק מעיניהם החודרות של 'המשקפיים'. קריאה מדוקדקת בהודעה הובילה אותנו להסברה של יוזמת ההצעה, חברת הכנסת רחל עזריה: "אם מנקים מזה את החגים, חופשות של ילדים, וימי המחלה הראשונים עובדים מוצאים את עצמם תוך חודשים ספורים ללא ימי חופשה".

    עזריה

    כבוד הדובר לנציגת 'כולנו' הירושלמית עומרי שיינפלד, האם הח"כית עזריה סבורה כי את ימי החגים ראוי לנצל לניקיונות?

    "לא. את ימי החג היא מעדיפה לנצל לזמן משפחה ותפילה בבית כנסת".

    הימים ימי בחירות חוזרות וגורליות בעיר בית שמש. ראש העירייה משה אבוטבול מגיע להתברך מפי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. מלבד הברכות, יצא ראש העיר מראש הישיבה עם תמונה נאה שהדגישה היטב את תמיכתו של ראש הישיבה במועמדותו.

    השבוע, עלעלו 'המשקפיים' בספר ילדים חדש ומרתק על ראש הישיבה, המלווה בעיטוריה המשובחים של הציירת תמר צייטלין, ונדהם לגלות כי תמונת הביקור אוירה כמעט במדויק, למעט דמות אחת שהוחלפה בה, הלא היא דמותו של מר אבוטבול.

    image

    image (1)
    (תמר צייטלין)

    שלום תמר, האם עברנו מאפליית ספרדים בסמינרים לאפליית ספרדים בציורים?

    "אין פה שום אפלייה חלילה. אם תקרא את הסיפור תראה שמסופר שם על משפחה שבאה להתייעץ עם ראש הישיבה על בן משפחה חולה. בסיפור אין שום קשר לאשכנזים ספרדים ולא לדמויות המופיעות בתמונה ששלחת. בשביל הציור הזה לקחתי השראה משלוש תמונות שונות בשביל להתאים את הציור לתוכן הסיפור. מצטערת אם מישהו נפגע בטעות, לא לכך הייתה כוונתי".

    'המשקפיים' רואים תמיד נגד עיניהם את דברי התנא במסכת סנהדרין, לפיהם למרות שבעיקרון דרוש רוב בקרב דיינים בכדי לחייב את הנדון, במקרה וכל חברי בית הדין מצאו את הנדון חייב – הרי שהוא נפטר מן הדין. זו הסיבה שכאשר כל הרשת והברנז'ה השמיעו קול אחד של התרגשות, התפעלות והמסת לב מהמארגנים והזמרים באירוע בר המצווה לילדים מיוחדים בירושלים – סירבו 'המשקפיים' להצטרף למחמאות הדביקות ולטפיחות השכם ההדדיות.

    אך כשלראשונה אחרי שנים רבות, נצפה יו"ר ש"ס אריה דרעי מזיל דמעה אמיתית והתרגשות כנה מול הילדים המיוחדים ולצלילי שירתו הסוחפת של מוטי שטיינמץ, נסחפו 'המשקפיים' בהתרגשות, והצטרפו בזמר חרישי "לבקש רחמים".

    ״שהניגונים הקדושים יגיעו לכל יהודי בכל מקום שהוא״, התרגש הזמר נמואל הרוש לשמע איחולו של הרב הראשי לירושלים הגרש"מ עמאר, שקיבל מידי הזמר את הדיסק המשובח והמרתק שהוא הוציא בימים אלה.

    12509624_961656047242368_6340523929468463148_n

    מעשה במוזיקאי ישיבישער, בעל מנגן חסידי, ואדמו"ר אמריקאי שנפגשו במסעדת בשרים בשכונת התקווה. נשמע כמו תחילתה של בדיחה? זהו, שזו תחילתם של הרבה מאוד בדיחות שנשפכו מפי יענקל מילר, משה צבי ויינטרוב ואלי פרידמן, בעת שנפגשו בסיום לילה עמוס עבודה במסעדת "ושבעת וברכת".

    12651285_1680486968901279_2118012770992562236_n

    הבחירות לרבנות הראשית דקהילת קודש טוויטר והגלילות הסתיים זה מכבר, מה שלא מונע מהמנצח והמפסיד להמשיך לצייץ את תמונותיהם הוגים בתורת ה', בשלל סיטואציות שונות. 'המשקפיים' שוקלות לעטר את סוכתם בתמונותיהם רבות הרושם את הרב יצחק איציק סודרי והרב ירח טוקר.

    טוקר סודרי

    איש 'קול חי' לשעבר גואל ועקנין מותיר אבק לקולגות, כשהוא "עושה לביתו" בשוק הפרטי. לרגע חשבנו שרווחיו מספיקים כדי רכישת לינקולן יוקרתית לצידם הוא נצפה השבוע, אך בירור קצר העלה כי מדובר בכלל ברכב השייך לאי מי מחצר מוסדות הבבא סאלי, שם נעמד גואל להצטלם לכתבה בערוץ 20 במסגרת כהונתו כמנכ"ל המוסדות.

    תמונה 1

    איש הוועד העולמי יששכר מזוז חיתן את בנו, והצליח לאחד סביב שמחתו קצוות מנוגדים ביותר בתקשורת החרדית. לכבוד חודש אדר, בחרנו לכם את האיחוד העליז ביותר, בין יהודה שוקרון לעמי מיימון.

    תמונה 4

    יש תפילה הנענית תוך 24 שעות: יו"ר הכנסת תועד בתפילת מנחה מלאת דבקות, מאחורי הקלעים של הופעת אהרון ויונתן רזאל והאחים יצחק וידידיה מאיר בשומרון. זמן קצר לאחמ"כ התבשר העם היושב בציון כי יולי אדלשטיין בא בברית האירוסין עם אירינה נבזלין, בתו של האוליגרך ליאוניד נבזלין.

    877f474e6d6871aeb1ac1a9d6270ab37



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חחח, אני שאלתי מי כותב את המדור הזה,
      זה מצחיק שעשו מזה כותרת;)